Hogyan vásárolhatok pénztárgépet?
Mit jelent a pénztárgép beüzemelés? 

A pénztárgépek világát szigorúan szabályozzák. Ez egyaránt igaz a forgalmazásra és az üzemeltetésre. Egy pénztárgép beszerzése némileg bonyolultabb, mint egyéb műszaki cikkek vásárlása.


Szeretnénk megkönnyíteni Önnek a kiválasztott berendezések használatbavételét, ezért összegyűjtöttünk minden olyan információt, amire szüksége lehet a pénztárgép megvásárlása során.


TUDÁSBÁZIS


A szerződéskötésről


Az online pénztárgép mobilhálózatokat használ, hogy kapcsolatba léphessen a NAV szervereivel. Emiatt mindenképpen szükség lesz arra, hogy szerződést kössön az egyik szolgáltatóval.


A nálunk kapható pénztárgépeket három szolgáltató fixdíjas adatforgalmi csomagjával vásárolhatja meg. A csomag havidíja nettó 1500 forint. Nincs szükség hűségidő vállalására, illetve az előfizetés túlforgalmazási díjat sem tartalmaz. A pénztárgép beüzemelés részeként cégünk megköti a szolgáltatói szerződést Önnek, vagyis már nem kell külön felkeresnie a szolgáltatót.






A pénztárgép élesítése és a megszemélyesítés


Mielőtt megkezdhetné a kereskedelmi tevékenységet új pénztárgépe segítségével, üzembe kell helyeznünk a készüléket. A feladat elvégzésére a törvény kötelezi a cégünket. 


Az első dolog, amire cégünknek szüksége van a kiválasztott készülék élesítéséhez, az a pénztárgép regisztrációs kód vagy más néven üzembehelyezési kód.  A számsort az adóhatóságtól kell igényelnie, ha új pénztárgépet szeretne beüzemelni az üzletében.


A beüzemelés során a pénztárgép memóriájában rögzítjük vállalkozása adatait, az ÁFA köröket, az euró átállás dátumát. A szükséges és előírt dokumentumokat továbbítjuk az adóhatóságnak, majd átadjuk önnek a pénztárgépnaplót.


Az élesítéskor nem csak a kötelező adatrögzítést bonyolítjuk le, a készülékét a vállalkozása igényeinek megfelelően felprogramozzuk. Többek közt az Ön által értékesített termékeknek megfelelő "Gyűjtő"-ket rögzítünk a készülék memóriájában, és akár azt is lehetővé tehetjük, hogy egyetlen gombnyomással értékesíthesse a legkeresettebb árucikkeit, valamint gyűjtőkorlátot állíthatunk be a téves beütések elkerülése végett.  




Dokumentáció


Az online pénztárgép élesítéséhez, valamint az előfizetői szerződés megkötéséhez szükség lesz néhány információra és dokumentumra:

-          a cégnévre,

-          az adószámra,

-          aláírási címpéldányra vagy a vállalkozói igazolványra,

-          személyi igazolványra vagy útlevélre.

Nem szükségesek az eredeti példányok, tökéletesen megfelelnek a másolatok is. Amennyiben a szerződést nem a címpéldányon szereplő aláírás tulajdonosa köti meg, akkor egy meghatalmazás is szükséges lesz.







A vásárlás menete

A webáruházon keresztül, illetve siófoki üzletünkben is vásárolható online pénztárgép. Amennyiben személyesen, üzletünkben szeretne vásárolni, kérjük, hozza magával a fentebb említett iratokat.

Ha inkább online vásárolna, a szükséges dokumentumokat és információkat eljuttathatja hozzánk a rendelési felületen. Abban az esetben is megvásárolhatja a pénztárgépet, ha még nem áll rendelkezésére minden szükséges irat, ezek másolatát ugyanis a rendelés elküldése után is átküldheti nekünk.

A megrendelt pénztárgép már a beüzemelés után, használatra készen érkezik meg Önhöz. Kérheti a berendezés programozását, amelyet mindenben az Ön egyedi igényeinek megfelelően végzünk el. A megrendelt pénztárgépet azután tudjuk szállítani, hogy megkaptuk a beüzemeléshez elengedhetetlen adatokat. Az ezt követő két munkanapon belül a pénztárgép megérkezik az Ön által megadott címre. A szállítás díjmentes. A pénztárgép érkezését követően Önnek már semmi nem dolga lesz, azonnal munkába állíthatja azt. Az eszköz helyes használatában videós anyagok, használati útmutató lesz segítségére, de természetesen kollégáink is készséggel állnak rendelkezésére.





Kötelező napnyitás és -zárás!
Hogyan csináljam? 

A napnyitás és a napzárás olyan kötelező művelet, amelyet minden olyan napon el kell végeznie, amikor használja a pénztárgépet. A nyitást még azelőtt meg kell ejtenie, hogy nekikezdene az értékesítésnek. A zárást pedig legkésőbb 24 órával ezután kell elvégeznie. Amennyiben ez elmarad, a pénztárgép egy hibaüzenetet fog megjeleníteni, és a gép a zárás elkészítéséig nem lesz használható.


A zárás elkészítésére értelemszerűen kizárólag nyitott napon van lehetőség. Ha elindította a zárást, a pénztárgép rögzíti a memóriájában tárolt forgalmi összesítőt és bizonylatot nyomtat, amelyen szerepelnek a napi forgalmi adatok. A bizonylat elkészültét követően kikapcsolhatja a pénztárgépet.


A műveletek pontos leírásait a pénztárgép használati utasításában találja.





Hogyan tudom átállítani az
online pénztárgép óráját?  


A nyugtákon kötelező feltüntetni a dátumot, valamint a pontos időt. Ez az online pénztárgépek esetében sincs másképp. A korábbi, offline berendezések óráit évente két alkalommal, a téli és a nyári időszámítással összhangban kellett átállítani. Az online gépek esetében ez többé már nem szükséges, a pénztárgép automatikusan elvégzi az átállítást Ön helyett. Amennyiben ez mégsem így történne, keresse szakembereinket elérhetőségeink egyikén.






Mi a pénztárgépnapló?
Mit kell feljegyezni a füzetbe? 


A pénztárgépnaplót a beüzemelés, megszemélyesítés alkalmával kapja meg az üzembe helyező szerviz munkatársától. A nyomtatványt kötelező megőriznie, a tárolás és a kitöltés részleteit a NAV vonatkozó rendelete szabályozza.


A naplót mindig abban az üzlethelyiségben kell tárolni, amelyben a pénztárgép is üzemel. A pénztárgépnaplót akkor is meg kell tartania, ha esetleg eladná a berendezést.


A naplóban vezetni kell többek között a pénztárgép hibáit, azok jelentkezésének dátumát, a cserekészülékre vonatkozó adatokat, valamint az éves felülvizsgálat dátumát.  A bejegyzéseket Önnek, illetve egyes esetekben a készülék javításával megbízott szerviz munkatársának kell felvezetnie.


A pénztárgép naplójában egyértelműen jelölik azokat a mezőket, amelyek kitöltése az Ön feladata. Ajánlott a meghibásodás után azonnal felvezetni, hogy mi történt a géppel. Ezzel elkerülhetők a későbbi kellemetlenségek. A NAV útmutatójában részletesebb leírást talál a napló vezetéséről.






Mit kell tudni az online pénztárgép éves felülvizsgálatáról?


A vizsgálat minden online pénztárgép esetében kötelező. Az éves felülvizsgálat során ellenőrzik, hogy a berendezés az előírásoknak megfelelően üzemel-e.


Az első ellenőrzésre az üzembe helyezés után legfeljebb egy éven belül kell sort keríteni. A gépet csakis illetékes szerviz ellenőrizheti. Ezt követően minden évben kötelező a felülvizsgálat. Fontos, hogy két vizsgálat között soha nem telhet el egy évnél hosszabb idő.


Kizárólag a NAV nyilvántartásában szereplő szervizek vagy személyek végezhetik el a felülvizsgálatot. Az erre való jogosultságot a szakembereknek még a vizsgálat előtt igazolniuk kell műszerészigazolványuk és plombanyomójuk bemutatásával.


A vizsgálat részeként a szerviz ellenőrzi a bizonylatokon szereplő adatok helytállóságát és a készülékház sértetlenségét. Továbbá megnézik azt is, hogy a pénztárgép Adóügyi Ellenőrző Egysége az előírásoknak megfelelően működik-e, valamint a szoftver legfrissebb verzióját használja-e. Ha kell, kicserélik az akkumulátort is.


A vizsgálat lezárultával a készülékre plomba kerül, a pénztárgépnaplóba felviszik az ellenőrzés időpontját, valamint átnyújtanak Önnek egy adatlapot.


Hogy megóvjuk az esetleges problémáktól, az általunk beüzemelt gépek esetén a felülvizsgálat lejárati dátuma előtt 2-3 héttel postán és elektronikus úton is emlékeztetjük. Többet is megtudhat a felülvizsgálatról a NAV kapcsolódó közleményében.







Elfogadhatok-e valutát a vásárlóimtól?


Az online pénztárgépek lehetővé teszik, hogy valutával is fizethessenek termékeiért. Ehhez szükség van a berendezés programozására, amelyről a használati utasításban tájékozódhat. A pénztárgép típusától függ, hogy összesen hányféle pénznemet képes kezelni. Nem árt, ha első alkalommal kollégánk segítségét kéri a programozáshoz. Ne feledje, hogy még akkor is csak forintban adhat vissza vásárlóinak, ha a pénztárgépek euróban is megjelenítenék a visszajáró összegét!





Mi az az euró-átállás?


Minden online pénztárgép egy előre megadott napon magától át fog állni az eurós fizetésre. Az ezt megelőző egy évben már euróért is lehet majd értékesíteni, valamint a visszajárót is lehet forintban és euróban adni. A felkészülési év leteltével is lehet majd forinttal fizetni, a visszajáró pénzneme viszont kötelezően az euró lesz. Ez a forint fokozatos kivonását szolgálja. A NAV ajánlása alapján az euró bevezetésének várható ideje 2020. január 1. lesz. Pénztárgépeink ennek megfelelő programmal rendelkeznek. A berendezések ekkor automatikusan váltanák át eurós üzemmódra, a felkészülési évben pedig képesek lesznek kezelni a vegyes fizetést is. Ehhez csak a váltási arányokat kell majd megadni.




Szaktanácsadás

Kérdése van egy adott termékkel kapcsolatban vagy bizonytalan a pénztárgép használatában? Bármilyen kérdéssel is fordul hozzánk, biztos lehet abban, hogy kielégítő válasszal fogunk szolgálni. Hívjon minket nyitva tartásunk alatt, és kollégáink teljes körű szaktanácsadással állnak rendelkezésére!

Házhozszállítás

20.000 Ft-os vásárlás felett ingyenesen és a lehető leggyorsabban juttatjuk el Önnek megrendelését! A termékek átlagos kiszállítási ideje 1 és 4 nap között alakul. Bizonyos esetekben – például nemrég piacra került vagy különösen nagy értékű termékekre – előjegyzést is felveszünk.

Szervíz

Ha meghibásodott pénztárgépe vagy blokknyomtatója illetve egyéb más eszköze forduljon hozzánk bizalommal és szakértő kollégáink rövid határidővel megjavítják azt! Egyes pénztárgépekre akár 3 év garanciát is vállalunk.
Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz